Wij gebruiken cookies om uw online gebruikerservaring te optimaliseren. Door gebruik te maken van de website gaat u akkoord met de plaatsing van cookies. Instellingen aanpassen

Bestel de collectie van 2023 nu met pre-order korting!

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over uw levering, betaling, onze producten of iets anders? Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen en de bijbehorende antwoorden. Zo vindt u direct wat u zoekt! Bekijk hieronder direct de meest gestelde vragen.

  • Vragen over aankopen via de webshop

    • Ik zie een set online staan, maar wil een andere opstelling. Is dat mogelijk?
      Natuurlijk kan dat! U kunt bij BuitenHof Tuinmeubelen veel van de sets geheel zelf samenstellen. Op de websop vertonen wij de meest voorkomende opstellingen. Wilt u net wat anders? Neem dan contact op met onze verkoop binnendienst. Zij helpen u hier graag mee verder.

    • Wat zijn de afmetingen van de set die ik op de website zie?
      Online vindt u bij ons de meest voorkomende opstellingen. Hier zijn echter nog niet de gespecialiseerde afmetingen aan toe gevoegd. Deze kunt u vinden in onze online brochure. Heeft u liever een andere opstelling, dan kunt u hiervoor een afspraak maken in een van onze winkels of u mag ons ook altijd mailen op verkoop@buitenhoftuinmeubelen.nl en dan helpen wij u graag verder.

    • Zijn de tuinmeubelen die ik op de webshop zie op voorraad en wanneer kunnen deze geleverd worden?
      Om de actuele voorraad van een product te bekijken klikt u op: ''bekijk actuele voorraad''. U ziet wat de levertijd is van het product dat u aan het bekijken bent. De leverafspraak dient dan nog wel met u ingepland te worden. Hoe snel dit kan is afhankelijk van de drukte op dat moment. Vaak kan een levering al binnen een week plaatsvinden. U kunt ook bellen naar onze verkoop binnendienst voor extra hulp.

    • Wanneer ontvang ik combinatievoordeel via de webshop?
      Bij aanschaf van een loungeset, tuinset of barset ontvangt u standaard 10% korting op het totaalbedrag van uw bestelling. Tijdens de pre-order periode ontvangt u bij sets waar 10 procent combinatiekorting op zit 5% extra korting. Deze korting wordt automatisch in het winkelmandje verrekend.

      Let op: online wordt setkorting niet berekend op zelf samengestelde sets, maar alleen op sets zoals deze weergegeven zijn op de website.

    • Welke betaalmogelijkheden zijn er?
      Op onze webshop kunt u betalen met iDeal, Bancontact, Mastercard, Visa, Maestro, Giropay en PayPal. U kunt er ook voor kiezen om te betalen bij ontvangst. Laat u de set door ons bezorgen? Dan kunt u per pin betalen bij onze bezorger. Haalt u de bestelling af in een van onze winkels? Dan kunt u hier contant of per pin betalen. Wanneer u de bestelling ophaalt bij ons hoofdkantoor in Roosendaal kunt u alleen per pin betalen. 

    • Waar kan ik nieuwe losse kussens vinden voor mijn loungeset?
      U kunt door simpelweg de tuinkussens te vervangen, uw tuinset een geheel nieuwe uitstraling geven. Voor nieuwe, losse loungekussens kunt u terecht op deze pagina. Uiteraard kunt u ook langsgaan in een van onze winkels of contact opnemen met onze verkoop binnendienst.

    • Staan de tuinmeubelen die ik op de webshop zie ook in mijn dichtsbijzijnde winkel?
      De verschillende tuinmeubel series die op de webshop te vinden zijn staan ook in onze winkels. Er is helaas geen ruimte om alle opstellingen van alle sets te tonen in onze winkels, maar er is altijd minimaal 1 opstelling te vinden zodat u een goed beeld kunt vormen. Wilt u zeker weten dat een set in uw dichtstbijzinde winkels tentoongesteld staat? Neem dan contact op met onze verkoop binnendienst.

  • Vragen over uw levering

    • Wat is de levertijd van mijn bestelling?
      Bij ieder product op de webshop staat een voorraadindicatie vermeld. Omdat onze tuinmeubelen enorm populair zijn kan het zijn dat een artikel niet op voorraad is. In dit geval werken wij met een richtdatum. Deze datum is niet definitief maar geeft een goede indicatie wanneer u de tuinmeubelen ongeveer kunt verwachten. Mocht het artikel bij bestelling nog niet voorradig zijn, dan worden de meubelen bezorgd wanneer de gehele order in ons magazijn is binnen gekomen. Zodra uw bestelling compleet is, nemen wij contact met u op om een afspraak in te plannen. Mocht u graag informatie over de levering van uw tuinmeubelen of een leverindicatie willen, dan kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice.

    • Worden mijn bestelde tuinmeubelen gemonteerd afgeleverd?
      Dat hangt af van uw orderbedrag en voorkeur. Bij een orderbedrag boven de €250,- bezorgen wij uw bestelling standaard gratis thuis. Onze bezorgers zetten deze voor u in de verpakking in de tuin. Een full service levering (uitpakken, monteren en verpakkingen meenemen) is gratis bij een orderbedrag vanaf €2.000,-. Heeft u een bestelling onder de €2.000,- maar wilt u toch een full service levering? Dan kunt u dit tegen betaling van €50,- bijbestellen. U kunt hiervoor ook bellen naar onze klantenservice. Zijn passen dit graag voor u aan.

      Let op: De leverkosten op de Waddeneilanden zijn €100,- voor levering in verpakking. Vanaf een orderbedrag van €2.000,-  geldt een gratis levering in verpakking.

    • Kan ik mijn bezorgspraak wijzigen als deze toch niet goed uitkomt?
      Komt de door u gekozen datum voor bezorging toch niet goed uit? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Wanneer u de wijziging minimaal 24 uur van tevoren doorgeeft is dit gratis. Wanneer u de wijziging minder dan 24 uur van tevoren meldt zijn wij genoodzaakt om €50,- extra kosten in rekening te brengen.

    • Kan een levering plaatsvinden wanneer ik niet thuis ben?
      Dit kan wanneer de bestelling volledig betaald is en u vóór het moment van leveren uw afwezigheid heeft gemeld bij onze klantenservice. Er dient op het afleveradres plaats gemaakt te zijn om uw bestelling neer te zetten. Risico op schade of diefstal ligt na het moment van leveren geheel bij de klant.

    • Vertraagde levertijden
      U zult het ongetwijfeld in het nieuws vernomen hebben, en misschien zelf al eerder hebben ondervonden: in nasleep van de coronacrisis hebben we te maken met vertraagde levertijden. Helaas kunnen we deze niet bespoedigen. Wij verzekeren u dat we er alles aan doen om uw nieuwe tuinmeubelen zo snel mogelijk bij u in de tuin te hebben. Op de site van CBW vindt u meer informatie over de vertraagde levertijden in de branche.

  • Vragen over betalingen

    • Welke betaalmogelijkheden zijn er?
      Meer informatie over de betaalmogelijkheden kunt u vinden op de pagina over betaalmogelijkheden.

    • Hoe betaal ik vooraf mijn bestelling?
      U kunt het bedrag overschrijven op ons rekeningnummer onder vermelding van uw ordernummer. Wilt u graag met iDeal betalen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Betaalt u liever contant? Dit kan in onze winkels.

    • Hoe betaal ik bij levering van mijn bestelling?
      Tijdens de levering kunt u bij onze bezorger afrekenen. De bezorger heeft een pinautomaat bij zich. Het is niet mogelijk om contant af te rekenen bij levering.

    • Ik krijg bij levering een factuur voor een omruiling. Klopt dit?
      Ja, dit is een standaardprocedure voor elk nieuw product dat afgeleverd wordt. Bij een retourzending zal er echter ook een retourformulier zijn waarop staat welk product en welke waarde retour komt. Vaak strepen deze bedragen elkaar weg. Is het toch niet helemaal duidelijk, dan kunt u ten alle tijden contact opnemen met onze klantenservice.

  • Vragen over het afhalen van een bestelling

    • Ik wil mijn bestelling graag ophalen bij het afhaalmagazijn in Roosendaal. Hoe kan ik dit doorgeven?
      Is uw bestelling voorradig in ons centrale magazijn te Roosendaal en haalt u deze liever zelf op? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice of stuur een e-mail naar service@buitenhoftuinmeubelen.nl. Houdt u er wel rekening mee dat u bij ons afhaalmagazijn alleen per pin kunt betalen.

      Tip:
      Bel ook ca. één uur voordat u uw bestelling komt ophalen. Zo weet u zeker dat alles netjes klaarstaat en hoeft u niet onnodig te wachten.

    • Ik zie dat mijn artikel voorradig is. Kan ik het meteen ophalen?
      Is uw bestelling vooradig en haalt u deze liever zelf op bij ons afhaalmagazijn in Roosendaal? Dat kan indien u eerst contact opneemt met de klantenservice, zodat uw bestelling in orde kan worden gemaakt.
  • Vragen over onderhoud

    • Wat is de beste manier om mijn kussens te onderhouden?
      Het juiste onderhoud van uw kussens hangt af de stof van uw buitenhoezen. U kunt alles over het onderhoud teruglezen op deze pagina.

    • Zijn mijn kussenhoezen geschikt voor de wasmachine?
      Zowel onze All Weather buitenhoezen als onze Soltex buitenhoezen kunt u 1 voor 1 wassen in de wasmachine. Was de buitenhoezen op 30 graden en gebruik een mild wasmiddel. Wij adviseren u om de kussenhoezen niet te drogen in de droger en om de was niet, of zo min mogelijk, te centrifugeren om kreukelvorming te voorkomen. Behandel de Soltex hoezen na de wasbeurt met onze Soltex protector voor een nieuwe water- en vuilafstotende laag. Zijn er toch kreukels ontstaan? Geen zorgen! Deze zullen vanzelf verdwijnen door de warmte van de zon.

    • Hoe onderhoud ik mijn teakhouten tuinmeubelen?
      Onze teakhouten producten zijn gemaakt voor het buitenleven, maar dienen wel onderhouden te worden. Alles over het onderhoud van teakhout leest u op deze pagina

    • Hoe onderhoud ik mijn keramische tuinmeubelen?
      Keramiek is ijzersterk, hittebestendig, kleurvast en krasbestendig. Toch is het verstandig om het product enkele keren per jaar schoon te maken. Dit kan gemakkelijk met de Life Keramiek Cleaner en Protector. Deze zorgt er ook voor dat het product weer wordt voorzien van een UV-beschermende laag waardoor de levensduur van de keramiek wordt verlengd.

    • Wat is de beste manier om mijn tuinmeubelen te onderhouden?
      Het onderhoud en de producten die u hiervoor nodig heeft zijn afhankelijk van het materiaal van uw tuinmeubelen. U lees hier meer over in onze onderhoudsbrochure. U kunt de producten die u nog nodig heeft altijd nabestellen via de website of u kunt een mail sturen naar verkoop@buitenhoftuinmeubelen.nl. Tevens kunt u op ons YouTube kanaal korte instructies bekijken over het onderhoud van uw tuinmeubelen.

    • Ik heb een roestplekje op mijn aluminium tuinmeubel. Wat nu?
      Er kan oxidatie ontstaan op het aluminiumframe van uw tuinmeubelen, dit is geen roest. Oxidatie wordt veroorzaakt door stoffen vanuit de buitenlucht zich vastplakken aan het materiaal. Dit ziet eruit als roest, maar dit is eenvoudig te reinigen met een sopje van warm water en afwasmiddel. Lukt het niet om het (roest)plekje te verwijderen dan kunt u uiteraard ook altijd terecht bij onze klantenservice voor passend advies.

    • Mijn tuinkussen heeft weer- of schimmelvlekken. Wat nu?
      Het kan voorkomen dat er schimmel-/weervlekken zijn ontstaan in uw kussens. Vervelend, maar gelukkig goed op te lossen door een grondige schoonmaakbeurt met onze schimmel en weervlekken verwijderaar. Lees voor gebruik goed de gebruiksaanwijzing door.

      Tip:
      Haal de buitenhoezen van de kussens af en spray ook de binnenhoezen in. Heeft u Soltex buitenhoezen? Vergeet dan niet om ze na de behandeling opnieuw te beschermen met de Soltex protector.

  • Vragen over teakhout

    • Wat voor teakhout wordt er gebruikt in jullie tuinmeubelen en waar komt het vandaan?
      Teakhout komt van de teakboom, een boom die tot wel 40 meter hoog kan groeien en van oudsher in Zuid-Azië groeit. Bij BuitenHof vinden we het belangrijk dat ons hout op een duurzame, legale manier wordt gekweekt en gekapt. Daarom bent u bij ons verzekerd dat er gebruik is gemaakt van legaal, duurzaam en sterk teakhout in al onze tuinmeubelen. Al onze teakhouten tuinmeubelen zijn namelijk voorzien van het SVLK- of FSC®-keurmerk.

    • Is teakhout kwetsbaar?
      Al onze houten producten worden gemaakt van teakhout. Dankzij de langzame groei van de teakboom krijgt het hout eigenschappen die erg geschikt zijn voor buitengebruik. De jaarringen komen dicht tegen elkaar aan te zitten, waardoor het percentage olie en vet toeneemt. Het hout droogt hierdoor niet uit en de levensduur van het hout wordt verlengd. Daarnaast rot teakhout niet, wat het onderhoud makkelijker maakt. Teakhout is dus uitermate geschikt voor langdurig buitengebruik en niet erg kwetsbaar mits goed onderhouden.

    • In de showroom zag mijn teakhouten tuinmeubel er anders uit. Hoe kan dat?
      Onze teakhouten tuinmeubelen zijn gemaakt van 100% teakhout. Hout is een natuurproduct en zal nooit 100% hetzelfde zijn. Om deze reden kan het geleverde teakhouten product qua kleurtint en patroon afwijken van het model in de showroom.

    • Waarom bestaat mijn teakhouten tafelblad uit verschillende delen en niet uit één stuk?
      Hout leeft, dus ook al is ons hout goed gedroogd en behandeld, het is en blijft een natuurproduct. Het blijft altijd enigszins gevoelig voor de schommeling in de luchtvochtigheid. Onze houten bladen bestaan uit verschillende verlijmde panelen welke om en om zijn verlijmd. Door deze techniek kan kromtrekken en scheurvorming worden tegengegaan.

    • Mijn teakhouten tuinmeubel geeft af. Kan dit kwaad en kan ik er iets aan doen?
      Wanneer uw tafel afgeeft komt dit vaak door de vanuit de fabriek kunstmatig aangebrachte kleurlaag. Het kan zijn dat de kleurlaag iets té royaal is aangebracht waardoor er wat kleur kan afgeven. Gelukkig zal dit na een eerste regenbui wegspoelen en heeft u hier geen last meer van! U kunt de overtollige laag uiteraard ook zelf verwijderen met een vochtige doek. 

    • De kleur van mijn teakhouten tuinmeubel vervaagt. Hoe breng ik deze opniew aan?
      Als de kleur van uw teakhouten tuinmeubel vervaagt kunt u ervoor kiezen om een nieuwe kleurlaag aan te brengen. Dit kan met onze color grey of met onze rubuust teak protector (afhankelijk van de kleur teakhout dat u gekocht heeft). Hoe u uw meubel weer op kleur brengt leest u hier.

    • Ik heb schimmel op mijn teakhouten tuinmeubel. Wat nu?
      Schimmel is vervelend, maar gelukkig eenvoudig op te lossen door een onderhoudsbeurt met de juiste onderhoudsmiddelen. Hoe u de tafel schimmelvrij en schoon maakt leest u op deze pagina.

    • Wat zijn haarscheuren en kan dit kwaad?
      Haarscheuren zijn kleine scheurtjes die kunnen ontstaan in het hout als gevolg van het afnemen van de luchtvochtigheid. Deze haarscheurtjes zorgen voor een robuuste uitstraling en geven verder geen afbreuk aan de kwaliteit of stevigheid van het blad.


      Let op: Is de (haar)scheurvorming volgens u buiten proporties, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij adviseren u graag!

  • Vragen over beschermhoezen

    • Hoe bescherm ik mijn loungeset optimaal met een beschermhoes?
      Met een beschermhoes beschermt u uw tuinmeubel tegen regen en vuil. Wat u kunt doen om uw tuinmeubel optimaal te beschermen is om de hoes regelmatig van de set af te halen en deze goed te laten luchten. Zo voorkomt u dat eventuele condens schimmelvorming veroorzaakt.

    • Hoe bescherm ik mijn (teakhouten) tafel optimaal met een beschermhoes?
      Bij de levering van uw beschermhoes voor uw tuintafel ontvangt u ook een of twee afwateringshoedjes. Het is de bedoeling dat u deze hoedjes in het midden van de tafel plaatst waardoor er lucht tussen de hoes en de tafel ontstaat en het water eenvoudig van de hoes afglijdt. Ook bij gebruik van de afwateringshoedjes adviseren wij om de hoes met regelmaat van de tafel te halen om zo schimmelvorming te voorkomen.

    • Hoe bevestig ik mijn beschermhoes?
      U kunt de beschermhoes eenvoudig bevestigen door de gespjes om de poten van de loungeset/stoel/tafel vast te maken. Ontbreekt een van de gespjes? Neem dan contact op met onze klantenservice.

      Tip: Wanneer de beschermhoes op een van de punten iets te wijd zit, kunt u ook een stukje van de beschermhoes onder een van de poten wegvouwen.

    • Hoe ruim moet/mag een beschermhoes zijn?
      Wij adviseren om een speling van 5cm aan te houden zodat de beschermhoes niet te strak om het tuinmeubel komt te zitten. Een eventuele extra hoeveelheis van de stof kunt u onder het tuinmeubel wegvouwen.

    • Uit welk materiaal bestaan de beschermhoezen van BuitenHof Tuinmeubelen?
      Onze beschermhoezen worden gemaakt van 100% ripstop polyester en een ademend membraan. Ripstop wordt verwerkt in werkbroeken om uitscheuren te voorkomen. Ripstop is opgebouwd uit vele kleine vierkantjes. 

    • In welke kleuren kan ik een beschermhoes bestellen?
      Onze beschermhoezen zijn slechts beschikbaar in één kleur. Deze kleur is donkergrijs. Als u de kleur graag in het echt wilt zien kunt u altijd even langskomen in één van onze winkels.

    • Is mijn beschermhoes lek?
      Zitten er geen scheuren of gaten in uw beschermhoes maar is het toch erg vochtig onder de hoes? Dan is de beschermhoes niet lek maar is er condensvorming onder de hoes ontstaan.

      Tip: Zorg ervoor dat u de hoes na een harde regenbui of langdurig vochtig weer even van de set af haalt tot alles weer is opgedroogd. Op deze manier voorkomt u mogelijke schimmelvorming en verlengt u de levensduur van de artikelen.

  • Vragen over uw garantie

    • Wat is de garantietermijn van mijn aankoop?
      Standaard heeft u via de CBW een garantietermijn van 2 jaar. Buitenhof verlengt de CBW garantietermijn echter met een extra jaar. U heeft bij ons drie jaar garantie met in het laatste jaar een afschrijving van 1/3e. De garantietermijn loopt vanaf het moment van de aanschaf van het originele product en gaat niet opnieuw in bij reparatie of ontvangst van een vervangend product.

    • Hoe maak ik melding van een defect binnen de garantietermijn?
      U kunt een constructieprobleem welke niet veroorzaakt wordt door verkeerd gebruik melden bij de klantenservice. Daar zal uw melding in behandeling genomen worden. Meldingen die voortkomen uit verkeerd gebruik kunt u met onze klantenservice overleggen. Wellicht is er een herstelling of vervanging tegen betaling mogelijk.

    • Mijn garantietermijn is verlopen, maar ik heb een defect. Wat nu?
      Buitenhof beschikt over een team van vakbekwame monteurs welke problemen bij u kunnen beoordelen en zo mogelijk oplossen. Wanneer een product buiten garantie valt dan kunt u altijd nog gebruik maken van onze service tegen vergoeding. Neemt u dan contact op met onze klantenservice om te bespreken of er mogelijkheden zijn.

    • Wat betekent het dat BuitenHof Tuinmeubelen is aangesloten bij CBW?
      Buitenhof is CBW aangesloten. Dat betekent een aantal zekerheden waaronder aanbetalingsgarantie, de beschikking over een onafhankelijke geschillencommissie en een vastgestelde garantietermijn. Wanneer aan een door u aangekocht artikel een constructiefout ontstaat gaan wij over tot reparatie of vervanging. Alle kosten voor reparatie of vervanging zullen door Buitenhof vergoed worden. Gebruikerssporen/-schade of schade die ontstaat door onjuist gebruik vallen niet binnen de garantie. Invloeden van buitenaf zoals o.a. storm vallen niet binnen de garantie.